Skip to content
Paper icons created by Freepik - Flaticon

Artikler

Tag de kritiske briller på og få øje på skole-hjem-samarbejdets blinde vinkler

Tag de kritiske briller på og få øje på skole-hjem-samarbejdets blinde vinkler Af Maria Ørskov Akselvoll Denne artikel peger på særligt to områder i skole-hjem-samarbejdet, der kalder på mere ledelse: den digitale kommunikation og triv[1]selsarbejdet.

Ledelse I Morgen (Tidsskrift for pædagogisk ledelse

Nye reproduktionsstrategier i middelklassen?

Artiklen diskuterer konturerne af nye reproduktionsstrategier i de danske øvre middelklasser. I deres klassiske arbejder identificerer Bourdieu og Passeron to forskellige strategier for den franske middelklasse i forhold til at reproducere familiens resurser igennem uddannelsessystemet

Dansk Pædagogisk Tidsskrift, nr. 4 December

«Så kommer de andre med deres fineretter og så står jeg bare der med denåndssvage pizza»

Forældre til skolebørn forventes i stigende grad at involvere sig i sociale arrangementer,der skal fremme god trivsel i skolen.

Norsk Sosiologisk Tidsskrift, nr. 3, s. 225-241

Det digitaliserede skole-hjem-samarbejde i et forældreperspektiv – om forældres forskellige involveringsstrategier på Forældreintra.

Dansk Pædagogisk Tidsskrift, 4, december.

Redaktionel indledning, Tema: Institution og familie – Intensiveret samarbejde og forskydninger af ansvar.

Dansk Pædagogisk Tidsskrift, 4, december

Forældresamarbejde og inklusion. Afdækning af et vidensfelt i bevægelse

De senere år har der været et tiltagende fokus på udvikling af mulighederne for at skabe en inkluderende folkeskole – og som en del heraf har der mange steder været arbejdet med at udvikle indsatserne omkring forældreinvolvering og – samarbejde.

Rapport fra Undervisningsministeriet